poniedziałek, 5 września 2016

Bibułkowa lawenda?! Niemożliwe... a jednak! :)

Witam Was na moim pierwszym, wrześniowym wpisie! :)

Dzisiaj chciałabym pokazać Wam ulubienicę każdego ogrodu i każdej kobiety... :) Tylko nieco w innym wydaniu! ;)

Mowa oczywiście o... LAWENDZIE! :)




Lawenda pięknie zdobi miejsca, w których uwielbiamy odpoczywać - tarasy, balkony, ogrody...
I nie tylko! Ma również inne zastosowanie - skutecznie odstrasza komary i inne, szkodliwe owady. Potwierdzam - działa! Sama mam ją w ogrodzie, przy ławeczce, dzięki czemu pozwalała mi spokojnie spędzać wieczory... :)

Jednak ta, którą chcę Wam pokazać będzie pełniła tylko i wyłącznie funkcję dekoracyjną. :)

 

Wykonałam ją z bibuły. Poza tym potrzebne było mi coś w rodzaju "doniczki" (ja znalazłam jakąś małą, drewnianą beczkę, którą zastosowałam do zrealizowania swojego pomysłu), druciki, gąbka florystyczna oraz kamienie lub coś innego np. korę, by troszkę tę gąbkę zakryć. ;)

Przyznam szczerze, że do wykonania takiej lawendy przybierałam się baaardzo długo. :) Tyle samo szukałam sposobu, w jaki ją wykonać. Każdy kwiat jest wykonany z kilku malutkich, fioletowych kwiatuszków, o wysokości mniejszej niż 1 cm, które później łączyłam i formułowałam w kwiaty lawendy. Może dlatego tak długo zwlekałam, bo skręcanie tych maluszków nie mieściło mi się w głowie. :D Wykonałam ich ok. 150 sztuk. Ale opłacało się... ;)








A Wy jesteście posiadaczkami Lawendy? ;)


Pozdrawiam! :)
Miłego wieczoru! <3

20 komentarzy:

  1. Cudna ta lawenda. Wygląda jak żywa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne musisz mi taką do recenzji zrobic :OO
    https://gabrysiowetestowaniee.blogspot.com/2016/09/ukojenie-zmeczonych-ust-olejek-do-ust.html

    OdpowiedzUsuń
  3. piękna. Brakuje jednak informacji jak zrobić owe kwiatuszki, a z chęcią bym spróbowała swoich sił :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już piszę :)

      1. Odcinamy poziomo od rolki bibuły paseczek o szerokości 1 cm.
      2. Na paseczku wycinamy ząbki i odcinamy każdy odcinek mniej więcej po 5 cm długości.
      3. Zwijamy do środka tak, by powstawał kwiat.

      Do wykonania podobnego kwiatu lawendy potrzebne jest parę takich kwiatuszków ;)

      4. Zaczynając od góry, bierzemy jeden/dwa/trzy (ile chcemy), łączymy i sklejamy je, a ich ,,Końcówki'' maskujemy zieloną bibułą, tylko musimy jej wziąć troszkę więcej i skręcić ją, by powstawała ta zielona przerwa między kwiatami :D Na dole doklejamy 2 x więcej kwiatów i powtarzamy czynność ;)Jeśli stwierdzimy, że mamy dosyć ( :D ) - doklejamy do drutu, wszystko owijamy bibułą :) I gotowe!

      Mam nadzieję, że w miarę jasno opisałam... Jeśli coś będzie niejasne, proszę pytać :) Chętnie pomogę :) I dziękuję za miłe słowa :)

      Usuń
    2. czy ta bibuła to karbowana czy prosta

      Usuń
    3. Użyłam karbowanej :)

      Usuń
  4. Świetny pomysł! Bardzo ładna i ciekawa dekoracja.

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialnie to wygląda :) Moja lawenda wisi w bukieciku nad biurkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super to wygląda! Ciekawe masz pomysły!
    Pozdrawiam :3 :)

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam Cię do wyrażenia swojej opinii :) Dziękuję za każdy, bardzo cenny dla mnie, ślad zostawiony na moim blogu - za każde miłe słowa wsparcia, które motywują mnie do pracy, ale również za krytykę, która pozwala mi doskonalić umiejętności! :)